Panduan Saham Terbaik Dalam Bahasa Malaysia





Panduan Saham Terbaik Dalam Bahasa Malaysia. Setiap hari di dada akhbar, di satu sudut yang dikhaskan. Terpapar proses turun naik harga atau jual beli saham. Saham mana yang ada potensi dan menjadi pilihan meraih keuntungan..
Bagi diri aku yang awesome ini, terasa kelat muka bila tengok angka demi angka saham yang terpapar dalam tu, langsung tidak faham..haha. Tapi bukan bermaksud aku tidak minat atau tidak ingin belajar main saham..
Kenapa tidak..
Ramai yang kaya raya dengan pelaburan saham yang dimiliki..

Panduan Saham Terbaik Dalam Bahasa Malaysia

Panduan Saham Terbaik Dalam Bahasa Malaysia

Di tempat kerja aku diberikan setiap sorang stafnya unit saham, jika sudah berkhidmatan selama tiga tahun secara automatik dapat saham itu. Satu hari tu, ada broker saham datang ke pejabat. Apa lagi, berebut-rebut la kami semua nak daftar akuan CDS..

Sedikit coretan pengalaman saham yang di alami oleh aku..haha..
Berbalik pada tajuk panduan saham. Biasanya kalau nak cari maklumat tentang saham ini, kebanyakkan ditulis dalam bahasa inggeris. Maklum la infonya banyak datang dari luar negara. Tak kira cari melalui “google” atau di kedai buku..
Jarang sangat rujukan saham yang bahasa Malaysia, jika anda jumpa. Tahniah, jika anda jumpa. Jika tak jumpa, meh aku kongsikan panduan saham terbaik dalam bahasa Malaysia..

Panduan Saham Terbaik Dalam Bahasa Malaysia

Panduan Dan Tips Jual Beli Saham

Panduan ini dalam bentuk ebook, ia ditulis oleh Khairul Arifin. Panduan ini ditulis dengan cukup baik dalam bahasa malaysia. Mana nak cari orang yang boleh kongsikan rahsia saham mereka. Dengan sebab itu lah nilainya sangat tinggi dan awesome..
Tapi ada jugak istilah-istilah yang tidak boleh ubah, kena bahasa inggeris..
Antara strategi yang beliau gunakan, strategi “swing trading”. Dimana, saya akan menyimpan sesuatu saham yang dibeli untuk jangkamasa 2-6 bulan. Tiada strategi T3 ataupun Intraday.. itu adalah hakikat yang perlu anda ketahui jika anda ingin menjana keuntungan yang besar di dalam pasaran saham. Strategi T3 ataupun Intraday, adalah kurang sesuai untuk pasaran saham di Malaysia. Kebanyakkan pelabur yang melakukan strategi T3 hanya mengikut bulat-bulat panduan yang diajarkan di dalam buku-buku tulisan “mat-mat saleh” di luar sana..

akibatnya..mereka akan untung sekali dan rugi 8 kali!..
Okey, anda terus boleh cuba rujukan tersebut..
Semoga dengan sedikit info ni dapat membantu anda mencari rujukan saham terbaik dalam bahasa Malaysia. Ada apa-apa, boleh tanya owner penulis itu sendiri. Berminat, Klik jer pautan disediakan dibawah..

Klik Sini >> Teknik Jual Beli Saham




(Visited 16 times, 1 visits today)

Related Post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge