Cara Lengkap Memulakan Menternak Kambing

Adakah korang suka makan daging kambing ? Kalau aku memang suka dengan daging kambing, daging kambing memang mabeles..huhu..


Dan..


Pernah tak pergi ladang kambing dan tengok cara menternak kambing. Kalau belum pernah, boleh la curi2 masa tengok perternakan kambing di kampung korang atau kampung sebelah..

Cara Lengkap Memulakan Menternak Kambing
Cara Lengkap Memulakan Menternak Kambing

Pernah tengok di Agro Jurnal yang disiarkan di tv1 tentang cara menternak kambing. Bermula menternak beberapa ekor sehingga la berjaya membiak beberapa ratus ekor kambing..


Tuannya senyum lebar dah sekarang..


Cara Menternak Kambing

Kalau masuk di web Rahsia Kambing ni, banyak aspek2 penting yang wajib tahu kalau memang minat nak memulakan menternak kambing walaupun secara kecil-kecilan. Contohnya..

  • Kandang Kambing.
  • Makanan Kambing.
  • Baka Kambing
  • Teknik Memeras Susu
  • Pemasaran.
 
Dan banyak lagi teknik penjagaan kambing dalam panduan tersebut, cari seberapa ilmu yang boleh sebelum menceburi dalam bidang menternak kambing dan apa-apa bidang sekali pun. Janji berusaha, doa dan tawakal..

Pengalaman Menternak Kambing

Nak menternak kambing kena ada pengalaman, jangan bersandarkan pada minat dan main redah macam tu jer. Nanti tak pasal-pasal menanggung kerugian beribu-ribu ringgit oleh sebab ZERO dalam pengalaman menternak kambing. sekarang ni tak payah risau, dah ada panduan yang boleh dimiliki..
Biasanya pengalaman pahit seperti gagal dalam perniagaan yang mematangkan kita dan jalan-jalan menuju kejayaan makin terbuka luas. Tapi kena ada usaha la..
Kesimpulan
Panduan menternak kambing ini dapat bagi info tentang cara memulakan menternak kambing tak kira korang zero dalam bidang ini atau dah lama..

Aku pun cari pelbagai info kalau nak memulakan sesuatu pun..

Semoga menjadi salah satu usahawan menternak kambing yang berjaya. Klik Cara Lengkap Memulakan Menternak Kambing untuk ke laman web beliau..
(Visited 481 times, 1 visits today)

Related Post

2 Comments


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge